יום חמישי, 25 ביולי 2013

ציפורים וחיים אחרים במעלה צביה

היישוב מעלה צביה החל את דרכו בשנת 1979 כקיבוץ של התק"ם ולאחר שהוא לא הצליח והתפרק הוא הוקם מחדש בשנת 1986 ע"י גרעין של 7 משפחות אשר באו לנסות לשלב את דרך האימן עם התיישבות חלוצית. כשהמשפחות עלו לקרקע הן פגשו בעיקר גבעה סלעית חשופה, מלאה בטרשים ונפלים של פגזים, שארית מהימים שהאזור שימש את צה"ל לאימונים.

אט אט הצטרפו עוד משפחות ליישוב הצעיר והחלו לשקם ולפתח את המקום. השינוי הגדול חל באמצע שנות התשעים עם מעבר המשפחות מהיישוב הזמני עם מגורי הקרוואנים ליישוב הקבע שבעקבותיו התרחשה גם תנופת פיתוח נרחבת ביישוב וסביבתו: הקמת האגם, תעלות מים, מבנים קהילתיים, עידוד חורש טבעי, בוסתנים, פינות חמד, גנים, שבילים ועוד. המאמצים המשותפים של תושבי המקום ומתנדבים מהאימן בארץ ובחו"ל שבאו לקחת חלק ולתת כתף וגם כמובן העזרה של מוסדות המדינה והתורמים הרבים עזרו להפריח את המקום ולהפוך אותו במהלך השנים לבית מזמין לחיים רבים מכל הסוגים אשר יוצרים בו יחד פסיפס אקולוגי ייחודי.

בסרטון הבא ניתן לראות חלק ממיני הציפורים הרבים שמצאו ביישוב בית או שעוברות בו במהלך הנדידה:



העבודה כמובן עוד לא תמה וככל שהיא נמשכת אנו מגלים שהיא יוצרת עוד משיכה לחיים נוספים שמצטרפים, חלקם גלויים וחלקם נסתרים אך כולם מאוד מוחשים באוירה הנמצאת במקום.

לרשמים נוספים על היישוב מוזמנים לבקר באתר הרשמי: מעלה צביהב- ערוץ יוטיוב של מעלה צביה וכמובן גם באתר האמיתי...


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

תודה רבה על שליחת התגובה, נעבור עליה בהקדם ונשקול להוסיף אותה לבלוג.

בברכה,
צוות הבלוג