יום חמישי, 1 באוגוסט 2013

האגם במעלה צביה

האגם במעלה צביה

בהרבה שמחה ומסירות נבנה האגם במעלה צביה.
אבל מה אגם בראש גבעה , אתם שואלים?

טוב אז ככה, אין כאן מים ואף פעם לא היו- זו כנראה גם הסיבה שמעולם לאורך הדורות לא חיו כאן אנשים בישוב קבע. אבל מה לעשות הסוכנות היהודית לא"י בחרה עבורנו את השלוחה הזו לישב ישוב. טוב כל אחד יודע שאדם צריך לקיומו לארבעת יסודות המזון הלוא הם אדמה, מים, אוויר ואש.

אדמה יש ברוך השם והיא יציבה ומבורכת. אוויר מגיע מהים או לפעמים בצורת "שרקייה" יבשה ממזרח. השמש מספקת את האש ויש גם יש אש בין איש לאשה. אבל מים אין בנמצא (חוץ מבברזים כמובן). כשאין מים, לחות....קשה להתרענן, להתחדש, ואפילו לתקשר. כל אחד מבודד בעצמו והזרימה פחותה ופחות טובה.




מים כידוע משתחררים לאוויר ויוצרים סביבה עשירה ביונים שליליים - זה משפר בריאות, תקשורת והרגשה... אז אם אין, פשוט יוצרים יש מאין... טרקטור והרבה ידיים קטנות וגדולות, יריעות, צמחים וברווזים, משאבות ומי גשם מגגות המבנים הסמוכים... ויש אגם. נשמע פשוט- מצד אחד כן ומצד שני הרבה מאוד תחזוקה, מסירות רבה לעקוב, לטפל, להתבונן לשפר, לחדש לתקן כשצריך.

האגם המחודש במעלה צביה

והשמחה מתמשכת... התרעננות תחת המפל (באגם אין מתרחצים מסיבות הגיינה, בטיחות, וביטוח) אחה"צ עם הברווזים והבריזה, בוקר מוקדם - הפתעה- נחש מים שוחה באגם ודג בפיו. שוב אחה"צ והסנוניות מגיעות לקחת כמה שלוקים של מי אגם ולבן החזה והסופיות גם... ויש תמיד נעענת נחלים טריה ויש משט שנתי מלהיב ומחבר, ומקום למדורה ולילה לבן על הדשא... וחתונה לבנה בפינת "מקלחת האורה"... והסנפיר עדיין נטוי והאגם לובש ופושט צורה כל כמה שנים...

איתן רוזנברג

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

תודה רבה על שליחת התגובה, נעבור עליה בהקדם ונשקול להוסיף אותה לבלוג.

בברכה,
צוות הבלוג